Weer een merk bijna failliet: Hoe kan de branche het tij keren?  - SEO // SEA // DATA // ONLINE MARKETING // STRATEGIE // CONCEPTING
16740
page-template-default,page,page-id-16740,ajax_fade,page_not_loaded,,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive
 

Weer een merk bijna failliet: Hoe kan de branche het tij keren? 

De laatste tijd vallen bedrijven in de fashionbranche om de haverklap om. Vandaag weer een grote modeketen die surseance van betaling aanvraagt. Een modeketen met een sterke naam en een heel onderscheidend concept. Hoe kan dat? Na 10 jaar gewerkt te hebben in de modebranche, voor grote en kleine merken, zie ik een trend.

De Mode en Fashion branche is een branche met hevige concurrentie. Alleen het onderscheidende vermogen van een merk is niet meer voldoende. Het onderscheidend vermogen moet voelbaar en zichtbaar zijn in zowel alle producten als de website, maar ook in alle online media die een merk gebruikt. Het is voor veel kleinere merken en ketens vechten voor de klant.

Wat ik zie is dat veel bedrijven te weinig kennis van online in huis hebben. Ze hanteren hierdoor een verouderde strategie en besteden nog steeds te veel geld aan advertenties zonder het rendement goed te meten. Met hulp van ons zie ik vaak de omzetten snel stijgen. Maar, voorwaarde is dan wel dat het bedrijf ons wekelijks voorziet van input voor goed advertentiemateriaal. Dat is cruciaal voor ons om ons werk goed te doen. Te vaak werken wij aan bedrijven die ons te weinig voorzien van goede input, waardoor er te weinig met (potentiele) klanten wordt gecommuniceerd en veel kansen onbenut gelaten worden. En dat is zonde, want de concurrent pakt die kansen wel! Het hebben van medewerkers met kennis van online is tegenwoordig net zo belangrijk om een sterke online positie in te nemen.

Rosalinde Dijkman (Come into Bloom) en ik hebben daarom een aantal trainingen ontwikkeld om medewerkers binnen de retail en fashion branche te gaan voorzien van goede kennis. We gaan op een leuke en toegankelijke manier (basis- en/of gevorderd) kennis op het gebied van online Branding & Concepting, Social Media, SEO en Online Advertising uitleggen. 

Interesse? De eerste trainingen zijn in juni. Je kunt per mail of bericht meer info opvragen. Vol=vol!

01 april 2019 –  Lonneke Reitsma

Failliet
SEO SEA trainer waardering